Kas tev jādara, lai dzīvotu veselīgāk?

1. Kāda ir tava tipiskā darba diena?

Visu dienu strādāju pie datora
Visu dienu esmu tik aizņemta, ka dažreiz strādāju pusdienu pārtraukumā
Mans darbs ir stresa un uztraukumu pilns
Mans darbs ir ļoti aktīvs un fiziski grūts

2. Kā tu pavadi laiku pēc darba?

Skatoties televīziju vai sērfojot internetā
Atpūšos mājās ar našķiem un uzkodām, kas man garšo
Pabeidzu darba laikā nepadarīto vai strādāju papildus darbus
Aktīvi atpūšos vai dodos sabiedrībā

3. Kāds būtu tavs ideālais randiņš?

Labas filmas noskatīšanās kino
Vakariņas restorānā
Mierīga brīvdiena spa centrā
Atpūta pie dabas

4. Cik bieži tu sporto?

Tikpat kā nekad nesportoju
Cenšos sportot regulāri, taču ātri pazūd apņēmība
Dažreiz sportoju, taču bieži tam nepietiek laika
Esmu fiziski aktīvs cilvēks

5. Kāds ir tavs sliktākais ieradums?

Mazkustīgs dzīvesveids
Ātrās uzkodas un neveselīga pārtika
Pārstrādāšanās
Nevaru dzīvot bez kafijas!

6. Iedomājies savu sapņu ceļojumu! Kāds tas būtu?

Gozēšanās saulītē pie baseina lepnā kūrortā
Ēdienu un naktsdzīves baudīšana kādā no pasaules metropolēm
Meditācija un garīgā pilnveidošanās
Aktīvs pārgājiens vai kāpšana kalnos

7. Kurš no šiem varētu būt tavs dzīves moto?

Manas mājas – mana pils!
Dzīve ir jābauda, neliedz sev neko!
Viss ir sasniedzams, vajag tikai rīkoties!
Veselā miesā vesels gars!

Tavs rezultāts - Mazāk jāsatraucas

Tev vairāk jāatpūšas un jāatbrīvojas no stresa avotiem savā dzīvē! Satraukums nāk par sliktu ne tikai emocionālajai, bet arī fiziskajai veselībai. Taču zinātniski pierādīts, ka fiziskas aktivitātes mazina stresu un padara cilvēkus laimīgākus! Fiziskas aktivitātes paaugstina dopamīna jeb “laimes hormona” līmeni smadzenēs, paaugstina pašapziņu un nodrošina labāku miegu.

Tavs rezultāts - Vairāk jākustas

Tavā dzīvē vajag vairāk fizisku aktivitāšu! Ja strādā sēdošu darbu, tev noteikti jāatlicina laiks sportiskām aktivitātēm – skriešanai, sporta zālei, pārgājieniem. Ja ikdienā neatrodi tam laiku, mēģini ik dienas izpildīt dažus vienkāršus vingrojumus savā darba vietā. Noliec galvu uz vienu pusi un pēc tam uz otru, atslābini plecus un apļo tos uz priekšu un atpakaļ, izvingrini plaukstu locītavas un pastaipi kājas.

Tavs rezultāts - Veselīgāk jāēd

Tev jācenšas ēst veselīgāk! Aizņemtajā ikdienas ritmā ir viegli krist ātro, bet neveselīgo uzkodu kārdinājumā, taču tas noved pie liekā svara un citām problēmām. Atlicini laiku veselīgas maltītes pagatavošanai, un ķermenis tev būs par to pateicīgs! Eksperti iesaka sākt dienu ar bagātīgām brokastīm, bet vakariņām jābūt vieglām. Iekļauj savā uzturā vairāk augļu un dārzeņu, kā arī izvairies no pusfabrikātiem.

Tavs rezultāts - Jādzer vairāk ūdens

Tev jāuzņem vairāk šķidruma! Mūsu ķermenis katru dienu zaudē šķidrumu, tāpēc ir svarīgi to atjaunot visas dienas garumā. Tas attiecas uz visiem cilvēkiem, bet jo īpaši tiem, kam ir aktīvs dzīvesveids. Vienmēr pieejamā vietā turi ūdens vai cita nesaldināta dzēriena glāzi vai pudeli, kā arī izvairies no paradumiem, kas atūdeņo organismu – kafijas un alkohola dzeršanas, kā arī sāļiem ēdieniem.